czwartek, 2 marca 2017

Test wiedzy ogólnej do Policji - pytania i odpowiedzi

Test wiedzy ogólnej do Policji - z czym to się je? Niestety nie jest to najłatwiejsza kwestia, wręcz przeciwnie, przygotowanie do testu nie zajmie dzień czy dwa, a jest to ważna część rekrutacji do Policji, która stanowi około 1/4 ilości możliwych punktów do zdobycia w rekrutacji.


Zacznijmy od tego jak wygląda test: wchodzimy na salę z komputerami, zostajemy poinformowani o zakazie ściągania pod groźbą usunięcia z sali, co skutkuje zakończeniem rekrutacji.

Test wiedzy ogólnej rozwiązujemy na komputerze, składa się on z 40 pytań, każde ma 4 możliwe odpowiedzi. Na te 40 pytań mamy 30 minut, co jest aż zanadto wystarczające. Brak odpowiedzi, bądź udzielenie złej odpowiedzi skutkuje nie przyznaniem punktu, nie ma punktów ujemnych.

Jeśli chodzi o pytania - dawniej testy miały zawsze pytania generowane ze stałej bazy 315 pytań, których opracowania można było kupić w sieci. Niestety od jakiegoś czasu pytania do testu wiedzy ogólnej opracowuje Szkoła Policji w Szczytnie, dlatego na każdym teście możemy trafić na coś nowego. Najczęściej są to pytania z WOSu, tudzież dotyczące Policji (jak np. korzystanie z paralizatora), ale i częściowo powtarzają się pytania ze starej bazy. Tak więc przygotowując się do testów dobrze jest opracować zarówno starą bazę - 315 pytań, jak i dodatkowe informacje z wiedzy o społeczeństwie, o Policji.

Ja osobiście rozpocząłem naukę od tej starej bazy 315 pytań, korzystając ze strony internetowej na której były one dobrze opracowane. Ucząc się okazało się, że około połowy pytań jest z Konstytucji i Ustawy o Policji. Tak więc pobrałem sobie te dokumenty i dobrze się z nimi zapoznałem (przeczytanie kilkukrotne w dużym stanie skupienia, część 'istotnych' faktów nauczyłem się na pamięć). Później dopiero rozpocząłem naukę z pytań, mając już dużą część wiedzy przyswojoną, okazywało się że na wiele pytań znam odpowiedź, co mnie bardzo satysfakcjonowało.

Niestety część pytań z bazy 315 są po prostu z kosmosu, wiedza nie przydatna w żadnym wypadku w życiu, jednak przyswoiłem i ją, gdyby okazała się jednak na teście przydatna. Jeśli chodzi o materiały dodatkowe - oprócz tych 315 - to ja przygotowywałem się z materiałów umieszczonych na stronie, z której uczyłem się tych 315 pytań, były to podobno matariały, z których pytania występowały czasami na rekrutacji. Dokładniej dotyczyły one wojska (jakie są rodzaje wojsk, jak wyglądają kategorie wojskowe itp.), ustawy o Policji oraz kwestii związanych z zatrzymaniem podejrzanego, aresztowaniem, listem gończym itp.

Reasumując: cała nauka w moim przypadku trwała nieco ponad 2 tygodnie, ale uważałem się za osobę naprawdę dobrze przygotowaną po tym czasie. Ile punktów zdobyłem? 34/40, co wydawało mi się na początku słabym wynikiem, jednak jak później się okazało był to na prawdę dobry rezultat. Następny etap jaki mnie czekał to testy psychologiczne - nazywane multiselectem. O tym w artykule:
Testy psychologiczne do Policji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz